مخمصه های یک روح پیچیده

تو نازک طبعی و طاقت نیاری ...... گرانی های مشتی دلق پوشان

مخمصه های یک روح پیچیده

تو نازک طبعی و طاقت نیاری ...... گرانی های مشتی دلق پوشان

جای خالی

با معاون دانشگاه قبلی در مورد مسئله ای حرف میزدیم. وسط حرف هایم گفتم :

- بعدش رفتم و توی رختخوابم خوابیدم، جات خالی!!!!

--------------------

پ.ن: حالم خوب نیست! هرچند خوب بودن و بد بودن حال من به حال شما فرقی نمیکند.

به قول باباطاهر:

فلک کی بشنود آه و فغانم

بهر گردش زند آتش بجانم

یک عمری بگذرانم با غم و درد

بکام دل نگردد آسمانم.

پ.ن: دیشب چقدر دوبیتی های بابا(باباطاهر) را خوندم و گریه کردم.چقدر سخته باباطاهر از بابای آم به آدم نزدیک تر باشه!!

پ.ن: این پست را دریابید و اگر در توانتون هست کمکی بکنید.

پ.ن: متاسفانه ف@طمه بانو فیلتر شدن!اگه زحمتی نیست به ستاد کذایی فیلترینگ ایمیل بزنید و نسبت به انجام این عمل اعتراض کنید.ممنون.

بافراق بال در حال نوشیدن آب هستی که لیوان آب در دستانت ترک میخورد، شیشه های خانه ات میشکند، شنوایی ات با مشکل مواجه میشود، در یک کلام: دیوار صوتی شکسته شد!

کشور همسایه، دوست و هم پیمانت در حال امضا تفاهم نامه ای، بستن پیمانی از جنس دیگر با کشوری در آنسوی مرزهاست. چندین بار از خطوط قرمزی که تو درست یا غلط آن ها را ایجاد کرده ای میگذرد اما تو به راحتی از کنار این لغزش ها عبور میکنی.


اما امروز هواپیماهای کشور دوست برای انجام مانوری مشترک با کشور مذکور از آسمان تو میگذرند و بدون توجه به خطوط قرمز، بدون توجه به نظرات و عقاید و....تو این کار را انجام میدهند. از این هم میشود گذشت، کشور دوست اینقدر لطف کرده، ایقدر بزرگ بوده که این نادیده گرفتن ها 1میلیونیوم کارهایی که برای تو انجام دادند هم نیست.


اما موضوع از آنجا شروع میشود که هواپیماها بدون توجه به تو، قوانین کشورت و ساکنین آن، دیوار صوتی را شکسته اند، رعب  وحشت به جان شهروندانت انداخته اند، کودکان کشورت از ترس فقط گریه میکنند، مادران زبانشان بند آمده و پدران متحیر خانواده خود را مینگرند و نمی توانند حتی از جایشان تکان بخورند. تا به حال سابقه نداشته، تا به حال مشکلی پیش نیامده، همه چیز امن و امان بوده، پدران که نسل قبلی بوده اند در فضایی پر از آرامش به دنیا آمده بودندو تا به حال چنین چیزی را تجربه نکرده بودند، باری آن ها هم ترسیده اند! ترس از دست دادن خانواده ای که سال ها برای آرامششان تلاش کرده اند، زحمت کشیده  از خیلی چیزها گذشته اند.


مشکل امضا تفاهنامه نیست، مشکل برقراری رابطه با کشور جدید نیست، هرکشوری مستقل است و میتواند با دیگر کشورها رابطه برقرار کند، اما نه به صورتی که با کشوری دیگر چنین رفتاری انجام دهد!

حال کشور دوست و همسایه حاضر است تفاهنامه را پاره کند به خاطر کشور من، حاضراست ز همه چیز بگذرد به خاطر خطوط قرمز من!


واقعا عالی است، چیزی فراتر از عالی! اما همیشه این کشور من است که مواخذه میشود! چرا جلوی برقراری رابطه ای را گرفتی؟ چرا مشکل ایجاد کردی؟ چرا و چرا وچرا؟


اما کسی از فرزندان کشور من نمیپرسد چرا گریه میکنی؟ کسی از مادران کشور من نمیپرسد چرا زبانتان بنده آمده است؟ کسی از پدران کشور من نمیپرسد چه کشیده اند؟ فقط من و کشورم مواخذه میشویم به این دلیل که جلوی رابطه ای را گرفته ایم!


با هزار مصیبت آرامش را به عشقت هدیه میدهی و با چند اشتباه آرامش را در روحش به آتش میکشی!

نظرات 31 + ارسال نظر

اول شدم

چی بگم واللا
ایشاا... که بهترشین . کی گفته خوب و بد بودن حالتون به حال ما فرقی نمی کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خیلیم مهمه

غیر قابل پیش بینی بودن خوب است وا ؟؟؟
اما به شرط آنکه به مشروط شدن نیانجامد ...

سلام مجتبی خوبی ؟
میگما تو الان اومدی وب من وبمو فیلتر شده دیدی؟
اینجا واسه خودم فیلتر شده که:((((((((

سحر 1389/12/18 ساعت 16:01 http://sahar22761.blogfa.com

رفته م تو پروفایلت ببینم از کدوم شهری که از دیدن سن و سالت فکم چسبید به طاق !!!
فکر میکردم سنت بیشتر ازین حرفها باشه رفیق...
خوشحالم که هنوز میبینم نشانه هایی را - مثال هایی را که معنای بزرگ بودن میدن...نه در معنای ظاهر در معنایی دیگر ...
این نوشته تمثیل گونه ت سطر به سطرش نشانه های یک آدم بزرگ بود و من جدا خوشحالم که تو رو تو این مجازستان پیدا کردم...
و شاید همین تفاهم نامه ها شکستن دیوار های صوتی و خط قرمزهاس که باعث میشه اصرار کنم پست هیولا رو تکمیل کنی...
شابید دنبال یه همدرد میگردم...نمیدونم...

هیشکی! 1389/12/18 ساعت 16:08 http://hishkii.blogsky.com

سلام عزیز مگه میشه ما بی تفاوت باشیم نسبت به حال شما! اگه قرار بود اینجوری باشه هرکی یه دفتر خاطرات درست میکرد برا خودش تو خلوت خودش چیز میز مینوشت..
هوای خودتو داشته باش لطفن.

یعنی سوتی دادی در حد بایرلورکوزن هاااااااااااااااااااااا


از اون متن اخری ت هم چیزی نفهمیدم...پیچ پیچ مارپیچی بود

کی گفته مهم نیست ؟؟ کی گفته برامون فرق نمیکنه ؟؟ هوم ؟؟؟؟
امیدوارم زودی خوب بشی ....

فاخته 1389/12/18 ساعت 18:57 http://3881467hk.blogfa.com/

تو زندگی پیش میاد ناخوشی


آه مجی جون حس نظر نیست
خودت ببخش
جات خالی

عجب سوتی توپی.. اونم معاون یه یونی..
ای خدا..ببین این حال خوب نبودنا گویا برای هر کی قسمتیه..برای من که الان مدلش عوض شده و داره میسوزونتم..
نخوندمش هیچ وقت.. ولی این ۲بیتی که نوشتی خیلی قشنگ بود..

عظیمه 1389/12/18 ساعت 21:26 http://maninjami.blogfa

منم تعجب کردم. آخه اصلا مگه تو وبلاگشون جز حرفهای خودمانی چی میگفتند؟

سلام
خوبی؟؟؟
همین الان یهو یادم افتاد که یه قرن پیش گفته بودی لینک اون پستم بذارم بالاخره گذاشتم یا نه؟؟؟
اما حالا دوباره میذارم!
http://www.juredigar.blogfa.com/8906.aspx
و خوب باش لطفاْ

دست شما درد نکنه یعنی دوستی های اینجا الکیه دیگه

حالا ایم معاونه خانم بود یا اقا مساله این است
ولی خیلی توژ بوده من اونجا بودم ترکیده بودم از خنده
چرا حالت بده اونوقت؟

مجید 1389/12/18 ساعت 23:11

معاونتون که اونو گفت....
بعدش چی شد؟

ای جان برای سوتی ...
مجتبی جان سالهاست که برادران دوست و همسایه و مسلمان و آره و اینا به ما به شکل یک حامی یکطرفه و بسود منافع خودشون می بینن ... تفاهمنامه کیلویی چند ؟؟؟؟
تو که گفتی خوب شدی ؟ پس چی ؟

سلام... لطف کردید که به من سر زدید... من هم بهتون سر می زنم ... دوست دارم نوشته هاتونو بخونم...
بهشتی باشید

مینا 1389/12/19 ساعت 09:35 http://minasebt.blogfa.com

سلام مجتبی خان
باور کن این دنیا بکام هیشکی نمیگرده فقط باید باهاش مدارا کنی
برم حرم برات دعا میکنم که هر چه زودتر حالت خوب بشه

[بوسه][قلب][بوسه] من آپم - من آپم [بوسه][قلب][بوسه]
[بوسه][قلب][بوسه] من آپم - من آپم [بوسه][قلب][بوسه]
[بوسه][قلب][بوسه] من آپم - من آپم [بوسه][قلب][بوسه]
[بوسه][قلب][بوسه] من آپم - من آپم [بوسه][قلب][بوسه]

سینا 1389/12/19 ساعت 11:43 http://engdays.blogsky.com

ای آقا دست رو دلمون نذار که پر خون شده .
در همین زمینه فیلترینگ ، بچه های بالا لطف دارن به ما هااااا .

سوال 100% کنکور سال 1390 کاردانی به کارشناسی گروه کامپیوتر
چند سایت فیلتر نشده دادریم ؟
الف- 2
ب- 4
ج- 1
د - سایتی موجود نیست .
نکته مشاوره پشت کنکوری ها :
این سوال مفهومیه و اگه اینترنت رو چند بار نگردی متوجه نمی شوید .
thanks for your visit .

ای جاااااااااان چرا گریه کردی مجی جون؟ دلتنگ دخترک بودی
سوتی می دی مواظب باش سرتو ندی!
طاقت جای خالیتو ندارممم هی هی..

به شما نمیاد گریه کنید
اما بهتونم نمیاد دروغ بگید
پس گریه کردید
حالا چرا؟

اسم خلیج و شاعر و دانشمند و یه دریاچه رو ور می دارند برای خودشون. دیگه یه تیکه خاک که رد کردن که این حرفها رو نداره برو خدا رو شکر کن که اون تیکه خاک رو ور نداشتن بگن اینجا مال ماست

راستی ممنون از لینکی که دادی ...

اوهوم..می فهمم حالتو کاملا..ولی تنها کاری که می شه کر د اینه که مردم کشورت رو اگاه کنی.که همیشه منتظر شکستن دیوارهای صوتی باشن..باید بشون یاد بدی ..آرامش نسبیه و یه وضعیت استبل وجود نداره هیچوقت..سخته ولی باید به این جور زندگی عادت کنند..باید قوی بشند..


منتظر موندن چیز خیلی خیلی خوبیه!!!!!!
آقاجون مواظب حرف زدنتون باشید اونم جلوی بعضیااااا...

آره . واقعا کلاس حوبی داشتیم بچه ها خیلی گل بودن

دمت گرم خوش تیپ
شما زحمت بکش از فکر دندون مندون واسه ما بیا بیرون
اینجوریا که داری پیش میری یه کاری دست خودت میدی...
دستشویی زنونه و ....
این یکی دیگگه تهشه
موفق باشی در کشفیاتت
یا علی

سلام.

وبتو دیدم تعجب کردم قبلا مگه تو وردپرس نبودی؟!!!

پست جالبی بود

مطالب دیگتو سیو میکنم بخونم ببینم چی نوشتی

چشم عسلی 1389/12/20 ساعت 22:04

سلاااااااااام
من برگشتم با یه آپ تازه!!!
فک کردی می ذارم منو به این راحتی ها فراموش کنی هان؟؟؟
بدو بیا که چایی تازه دمه!!! بدو

داداشی
چقدر جالب گفتی بابا طاهر از بابات بهت نزدیکتره!!
می خوای دلتو بسوزونم؟؟؟
گلی که خود بدادوم پیچ و تابش
به آب دیدگونوم دادوم آبش
به درگاه الاهی کی روا بی
گل از مو دیگری گیره گلابش!!!

بهتر شو دیگه...

aziz 1389/12/23 ساعت 10:24 http://www.gadrooshia.blogsky.com


استفاده بردم
فرصت شد بمن هم سری بزن
درصورت تمایل تبادل لینک خالی ز لطف نیست

بقول صادق در بوف کور// بیا برویم می خوریم می ملک ری خوریم حالا نخوریم کی خوریم

منتطرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد